fredag 9 januari 2009

Detox

I lördags tänkte jag köpa en ny flaska med Detox, men det var så dyrt (229 kr) så jag hoppade det. Köpte istället hem grönt te med ingefära & citron. Försöker dricka ett par koppar grönt te om dagen nu, har köpt till jobbet också (med hallonsmak, mums!) så jag har bara druckit en kopp kaffe sedan i onsdags. OCH jag har slutat ha mjölk i teet! Så nöjd med det. Det ger verkligen effekt på ämnesomsättningen att dricka mycket grönt te. Hur jag vet det får du lista ut själv. Hö hö hö...

Idag var det fredagsfika på jobbet. Jag brukar ju vara på en annan skola på fredagar så jag brukar inte vara med på fredagsfikat. Det var verkligen härlig stämning, satt en lång stund och fikade och skrattade. Härligt! OCH jag tog en liten, liten minibit av det underbara kladdkakan som någon bakat (med smält nougat på, hallå!). Kände mig nöjd över att jag bara tog en mumsbit och kompletterade med en apelsin. Självklart var det någon som var tvungen att kommentera min lilla bit med ett "Bantar du eller?!" och som vanligt svarade jag med en lögn "Neeej, jag gillar bara inte att äta sött såhär tidigt på dagen..." Visserligen ligger det lite sanning i det, men det är ju inte hela sanningen. Samtidigt känner jag mig inte skyldig att informera ytligt bekanta kollegor om att jag försöker tänka på vad jag äter.

Ikväll är det dock hemmamys och jag har ingen plan för hur jag ska äta än... Men i lagom mängd kan man ju ändå äta det mesta. Får jag inte ihop det med pointsen idag så tar jag min pointsfria dag idag. Försöker lägga nivån jävligt låg just nu, tänker långsiktligt och vill kunna glädjas åt minsta lilla framsteg.

TGIF! Trevlig helg!
Kram & kärlek

2 kommentarer:

Fatima sa...

Jag och T har också "tänkt oss för" sen i måndags och efter middagen hos mina föräldrar i tisdags tog jag en liten bit av den härliga chokladkakan hon bakat (himmel). Jag hade gjort upp med mig själv innan vad som vart ok och inte. T ex Glass=inte ok för att det kvittar mig. Allt med choklad=ok eftersom jag ÄLSKAR det.

Man har absolut ingen skyldighet att berätta för utomstående att man "bantar", med anledningen att det är privat. Stör mig så på att folk tycker att det är deras buissness! Man ska berätta om man vill, inte för att folk lägger näsan i blöt.

"Oj, det var en stor bit. Försöker du lägga på dig eller?"
Det har jag aldrig hört!

Hälsa för livet! sa...

Ha ha ha! Där slog du verkligen huvudet på spiken, så sant så sant!

Så bra tänkt också det där med glass/choklad. Allt som man ÄLSKAR på riktigt bör man alltid unna sig. :)

Tack för feed-back! Kram!
M