lördag 10 januari 2009

Utflykter is tha shit

Underbart, precis kommit in från en långpromenad till och i Mariebergsskogen med Magnus, Ulle, Moa och Balto. Vi hade med oss lunch också. Maten smakar aldrig så bra som när man äter den ute i naturen. Jag hade med mig quinoasallad med fetaost, pesto och lite kyckling och knaperstekt bacon - mums! Vi hade egentligen tänkt åka skridskor med det var för blött på isen. Typiskt! Hade sett fram emot det hela veckan. Förhoppningsvis är det bättre väder nästa helg så blir det skridskoåkning då istället. Ska även försöka få till en dag med skidor också, herregud någon gång måste jag lära mig! Tänker dagsutflykt till Hovfjället någon dag under sportlovet.

Med tanke på att vi ska försöka spara våra slantar till Kina-resan har vi sagt att vi ska försöka göra fler utflykter under helgerna, så att man inte frestas att gå ner på stan och spendera pengar. På köpet får man motion och "gratis" utelunch! Känns även som man äter mindre när man äter utomhus.

Ikväll ska vi bara vara hemma. Skönt med en lugn, vit helg. Ulle och Moa kommer hit så vi ska äta tillsammans och titta på film. Det blir nog lite snacks och godis också, men det har jag råd med nu eftersom jag har mina aktivitetspoints från utflykten. Vi har Balto här också så det blir en promenad till innan middagen = ännu fler aktivitetspoints!

Hoppas du har en bra helg!

Inga kommentarer: