tisdag 20 januari 2009

OMG OMG OMG OMG!

Oh my god! Postade precis det här inlägget på min blogg av misstag! FUCK! Hoppas verkligen ingen hann läsa det....

Sedan sist...

Nja, helgen är väl inget som jag är särskilt stolt över... Fest i fredags slutade på en nota på 31 points. Men är det fest så är det! Men tyvärr blev både jag och M hängiga på lördagen och jag tyckte synd om mig själv och tappade lite sans och reson... Det blev ingen träning, men tack och lov promenader. Lagade hyfsat nyttig mat (laxsoppa med räkor & helstekt fläskfilé) men däremellan blev det kladdkaka, glass, godis och snacks. Som tur var inga megamängder av något. Men ändå inte bra. Men nu när jag skriver det här och tänker efter så var det nog inte så farligt ändå... :) Det märks om inte annat på torsdagsvägningen.

Hittills den här veckan har det gått bra. Gårdagen åt jag iofs ett par pepparkakor (jobbigt när sådant ligger framme på jobbet, svårt att hålla tassarna i styr), men jag höll mig under 20 p. Försökte få igång magen också och hoppades att pepparkakorna skulle hjälpa... Är svullen och uppblåst från helgens bravader... Men det är iaf lite bättre idag.

Igår lagade jag tortillas med bönsalsa (fräste lök o squash, blandande ner blandade bönor, tomatkross och majs. Kryddade med spiskummin, koriander, chili, salt & peppar) och till det fetaost, tacosås och creme fraiche. Så det var även dagens lunch. Ikväll ska jag laga hemmagjorda pannbiffar och krydda dem med lite spiskummin och chili (favvokryddor just nu), till det fullkorsspaghetti, pesto och fetaost. Så härligt att min matlagningsperiod håller i sig! Jag har provat massor med nya recept och råvaror hittills. Men det finns fortfarande många recept kvar att prova, som t ex:
- Thailänsk kycklinggryta
- Fetaostbiffar
- Laxpytt & laxpudding (fick en kokbok med klassiska samt uppdaterade husmanskostrecept)
- Vegetarisk minestronesoppa

Ps. Lämna gärna en kommentar, är så tomt här nu... Har du något tips på något nytt som du prövat eller något recept som du tror jag skulle gilla?

1 kommentar:

Fatima sa...

Jo, jag vet att jag varit slappare än slappast med feedback. Sorry!

Jag tycker att du verkar ha en bra attityd nu. Du kör på trot att helgen inte gick önskvärt. Det är så lätt att falla in i dåliga vanor om man har ett par halvbra dagar. Fint!